Acampada Sadako 2018

Els records són bonics, formen part de les nostres vides per sempre, els acumulem amb les experiències que vivim i en la seva majoria, són magnífics. Un d’ells, és l’acampada que vam fer ara ja sembla que fa molt de temps, al juliol. Un record dels macos, un cap de setmana fantàstic. En transportem a Saldes per reviure-ho amb aquest escrit.

A la plaça de Saldes dissabte al matí llueix el sol. Cares conegudes i noves ens saludem, repartim petons, abraçades i presentacions. Som més de 30 persones de Sadako les que rondem per la plaça a punt per iniciar el trajecte cap a la primera parada: el riu Saldes. Quin riu! Tot per nosaltres, envoltat d’arbres i amb zones de poca profunditat i zones més profundes per poder inclús saltar des de les roques. El riu continua per un camí que, quan comencem a agafar confiança el resseguim passejant, per descobrir una altra zona maquíssima amb més gorgs, tobogans naturals, petits salts d’aigua… Realment maco perdre’s per aquest paradís.

Les aventures viscudes al riu ens fan agafar gana. Ens vestim, carreguem motxilles i enfilem muntanya a munt amb els cotxes direcció al refugi. Ja és l’hora de dinar. Els nens a la natura no els cal gaire cosa més que pals, pedres, pujades, baixades, aigua, menjar i si és amb la companyia dels seus amics, millor encara. Els grans dinem amb calma i el nens i nenes amb la pressa per acabar i continuar descobrint l’entorn.

Un cop dinats i feta la sobretaula, baixem cap al poble. Sobre la marxa decidim anar a visitar el castell de Saldes. Un castell d’estil romànic amb una petita església de l’any 1288. Les edificacions, els murs que resten i les vistes des del castell són espectaculars. Després berenem i anem cap al càmping a començar el desplegament del campament Sadako!

Arribem al càmping passades les 6 de la tarda. Aparquem i ens concentrem pel muntatge de les tendes. Hem de veure que ho tenim tot, preparar el terreny, decidir on muntem la tenda i posar-nos finalment mans a l’obra. Pares, mares, nenes i nens ens ajudem a muntar les tendes els uns als altres. Un cop aixecat el campament, somriem veient les corredisses dels infants de tenda a tenda, els grupets per jugar a cartes, els nens emocionats inventen jocs variats pels voltants. Hiha famílies que comencen a parar taula per sopar, altres que van desfent maletes, arribant així a la nit i sopar plegats.

Es comença a fer fosc. Cadascú porta el seu sopar i també compartim i de postres, fem un joc tipus “pasapalabra” amb preguntes sobre temes relacionats amb l’escola. Per arribar així un moment molt esperat: el joc de nit. Un joc on eren importants les lots i una molt bona vista per trovar a la reina amagada. No va ser feina fácil.

Es comença a fer silenci a la resta del càmping i ja és hora de rentar dents i preparar-se per anar a dormir. Pijames posats i fins l’endemà.

Ben d’hora les veus dels nens i nenes es desperten per donar el bon dia, preguntar com han dormit i amb ganes d’esmorzar i vestir-se per l’excursió que tenim prevista. Els nostres experts excursionistes de la comissió la setmana anterior a la sortida, van anar a dissenyar i verificar una sortida sublim creada especialment per nosaltres. Diversos nivells d’excursió per qui la volia fer més curta o més llarga i més complexa. La llarga, inclou més d’1 hora de pujada per uns gorgs d’aigua preciosos per on grimpar, passar per l’aigua, banyar-se i tota una sèrie de sensacions i emocions que tal com es va dir, ni Port Aventura ho supera. Abans i després d’aquest tram, els paisatges que ens envolten són un regal.

Acabem l’excursió cansats i satisfets. Ja és l’hora de dinar i tenim la taula a punt en un Restaurant de la zona. És l’última parada abans de continuar cap als nostres diferents destins d’estiu.

Com sempre és un luxe poder reunir-nos amb la resta de famílies de l’escola i poder sumar aquestes experiències amb els nostres fills.

Deixem aquí unes imatges del cap de setmana.

Des de la Comissió iniciem el nou curs amb moltes ganes i us animem a afegir-vos a les trobades que organitzem i també a donar-nos un cop de mà formant part de l’organització.

Fins aviat.

Comissió excursionista Sadako.

foto grupoDSC_1009DSC_106120180729_13054220180729_132138

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )